SM 2006 Tiedotus

Kilpailun tiedotuksesta vastaa tiedotusryhmä (Jenita Sillanpää, Tiina Lankinen), johon saat yhteyden

1. sähköpostilla trsry@kolumbus.fi

2. puhelimella 040 549 2647

3. postitse osoitteella Tampereen Ratsastusseura ry, Niihamankatu 18,  33560 Tampere

Tiedotteita

26.6.2006 Akkreditointi tiedote lähtenyt median edustajille.

jos et saanut tiedotetta sähköpostiisi, mutta haluat sen, niin laita yhteystietosi ym.  sähköpostiosoitteeseen

SM 2006 Tiedotus Tampereen ratsastusseura / 06.08.2006

Jenny Kainulainen hyppäsi suoraan SM-esteiden korkeimmalle korokkeelle

Kokeneet konkarit Thomas Ehrnrooth ja Raimo Aaltonen saivat tyytyä himmeämpiin mitaleihin

26-vuotias kirkkonummelainen Jenny Kainulainen hyppäsi esteratsastuksen tuoreeksi Suomen mestariksi sunnuntaina. Kainulainen ja ratsunsa Vlas jättivät alemmille palkintosijoille suomalaisen esteratsastuksen kokeneeseen kaartiin kuuluvat Thomas Ehrnroothin ja Raimo Aaltosen.

Esteratsastuksen senioreiden Suomen mestaruus ratkottiin kolmena päivänä ratsastetuilla osakilpailuilla Tampereen ratsastuskeskus Niihamassa. Sunnuntain viimeinen osakilpailu ratsastettiin kaksivaiheisena.

Kainulainen ratsasti toisen vaiheen toiseksi viimeisenä pudottaen sarjaesteellä yhden puomin. Kainulaisen kahdeksanvuotias tamma Vlas kesti ratsastajan mukaan hyvin kuuman kisaviikonlopun.

"Pudotus oli oma vikani, sillä ratsastin Vlasin liian lähelle estettä. Ensimmäisellä kierroksella ratsastin ehkä vähän liiankin varovaisesti", Kainulainen mietti.

Kilpailua viimeiseen asti johtaneen Thomas Ehrnroothin etumatka oli selkeä hänen startatessaan viimeiseen lähtöön Anatolica-tammansa kanssa. Ehrnroothin mestaruushaaveet hiipuivat kuitenkin  viimeisen osakilpailun toisella kierroksella, kun Anatolica laskeutui neljännen esteen jälkeen alas väärässä laukassa. Ehrnrooth ajoi hevosensa ristilaukassa viidennelle esteelle, minkä seurauksena hevonen kieltäytyi hyppäämästä estettä. Kiellon jälkeen ratsukko pudotti yhden puomin ja ylitti enimmäisajan.

Lopulta ero voittajan (20,31) ja Ehrnroothin (20,59) välillä mitattiin vain virhepisteiden kymmenesosissa.

Ehrnrooth oli mielissään upouudesta Suomen mestarista, mutta myönsi, että tappio harmittaa aina.

"SM-mitalieni kokonaismäärää en tiedä, mutta kultaa en ole ratsastanut koskaan seniorina. Jenny on mennyt koko kauden todella hienosti, joten suon hänelle kullan", konkari totesi.

Kainulainen ei osannut odottaa kultamitalia, mutta himmeämmät metallit käväisivät mielessä.

"En ole senioreissa enkä nuorissakaan ollut koskaan mitalisijoilla. Sen vuoksi voitto on todellinen yllätys. Kai tässä mitalikahvit pitää järjestää", onnellinen voittaja hymyili.

Pronssimitalisti Raimo Aaltonen piti ratamestari Aki Ylänteen tekemiä ratoja riittävän vaikeina.

"Omat suoritukseni paranivat selkeästi viimeisenä kisapäivänä. Perjantai oli huonoin päivä, mutta onneksi niin oli muillakin", viisinkertainen Suomen mestari Aaltonen pohti.  Nuorten esteratsastuksen Suomen mestaruuden vei Tampereen ratsastusseuraa edustava Matilda Kulkas. Hopealle ratsasti Matildan Veli, niin ikään Tampereen ratsastusseuraa edustava Ville Kulkas. Pronssia nuorten esteissä hyppäsi Jessica Aminoff.