Luento: Mitä tyylituomari arvostelee?

Tampereen Ratsastusseura järjestää erityisesti tulevia kesän poni- ja junioricupeja (joiden osakilpailuista osa ratsastetaan tyyliarvostelulla) sekä muita tyyliarvosteluluokkia silmälläpitäen oman "Mitä tyylituomari arvostelee?" -luennon Tampereen Ratsastuskeskuksen kilpailumaneesin kahviossa (os. Niihamankatu 18, 33560 Tampere) keskiviikkona 6.3.2013 klo 18-20.
Luennoitsijoina kansallisen tason tyylituomarit ja tyylituomarikouluttajat Marja Tetri-Rantanen ja Sari Lundén.
Heille voi myös esittää kysymyksiä luennon päätteeksi.

Hinta TRS:n jäseniltä 10€/hlö, muilta 15€/hlö.
Juniori-ikäisen TRS:n jäsenen mukana tulevalta huoltajalta ei peritä maksua, muiden seurojen juniorien huoltajille hinta 5€.
Maksetaan paikan päällä kansliaan tasarahalla.
Hinta sis. kahvi/mehutarjoilun.

Ilmoittautumiset allaolevalla lomakkeella.
Mukaan mahtuu n. 50 henkilöä.

Tule nyt hakemaan eväitä tulevaan kisakauteen ja kuuntelemaan, mitä tyylituomari haluaa nähdä radalla ja mistä saa ja menettää pisteitä.
Kaikki muutkin tyyliesteratsastuksesta ja esteratsastuksen ihanteista kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita!

Mitä on tyyliarvostelu?
Esteratsastuksen tyyliarvostelussa palkitaan klassista esteratsastusta, jossa ratsastaja istuu tasapainossa ja suorittaa radalla olevat tehtävät eleettömästi hevosen edetessä sopivassa tempossa ja tasaisessa rytmissä.
Tyyliarvostelun tavoite on kehittää ratsastajia tulevia vaativampia esteratoja varten ja siinä tulee palkita niitä
suorituksen osatekijöitä jotka mahdollistavat virheettömän suorituksen.
Tyyliesteratsastuksen tarkoitus on myös yhdenmukaistaa esteratsastusta Suomessa ja tyyliluokkia tulee
käyttää etenkin poni – ja junioriratsastajien koulutuksessa. Tyylipöytäkirjaa (liite 9) voi käyttää kaiken tasoisissa
kilpailuissa seuratasolta kansalliselle tasolle asti. (KSIII, 369.1)

Tiedustelut:
Anni Kallio, TRS Kilpailu- ja valmennusjaosto
anni.kallio.trs@gmail.com, 041 7000 131

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.