Maneesivarausten ohjeet

Näin pääsen ratsastamaan Tampereen Ratsastuskeskuksessa omalla hevosellasi

Jatkossa on mahdollista lunastaa itselleen ”maneesikortti”, joka on käytössä koko kauden 30.6.2024 asti.

Ma-pe 8-21, la-su 8-20.

Kortin lunastaneet voivat vapaasti käyttää ratsastusalueita ratsastuskoulutuntien ulkopuolella. Eli ratsastuskouluntuntien aikaan ei maneesiin voi samaan aikaan mennä.

Mutta esimerkiksi harjoitusmaneesiin voi mennä mikäli siellä ei ole tunteja mutta kilpailumaneesissa on.

Jos harjoitusmaneesissa alkaa tunti klo 16 on se tällöin maneesikorttilaisten käytössä 15:45 asti.

Maneesien varauskalenterit löytyvät seuran nettisivuilta etusivulta.

Hinnat ovat:

Trs:n jäsen A-lupalainen 150€/ kausi
Trs jäsen 250€/ kausi
Muun seuran jäsen 350€/ kausi
Ei käyttömäärärajoitusta
Kortti on henkilökohtainen

Yksittäiset varaukset hoituvat vanhaan tapaan ma-la Niihama Riding kautta ja sunnuntaisin seuran kautta (ohjeet alla)

Yhtenäistämme käytäntöä joten A/B-lupalaisten vapaa maneesinkäyttö arkisin ja lauantaisin poistuu.

Maneesikortin voi maksaa tilille FI3145030010128415 /Tampereen ratsastusseura ry
Viestiin ratsastajan nimi, mikäli eri kuin maksaja.
Tämän jälkeen laita sähköpostilla kuittikopio

ansku.trs@gmail.com

Maneesivaraukset päivitetään kalentereihin aina edellisen viikon sunnuntaihin mennessä ajan tasalle, joten kalenteria kannattaa vilkaista aina saman viikon maanantaina jotta ei tule päällekkäisyyksiä.

Ratsastuskouluntunnit alkavat aina tasatunnein, joten hevosten kulkua juuri ennen tasaa ja pian sen jälkeen kannattaa välttää, jotta ei olisi ruuhkaa kulkuväylillä.

Trailerit tulee jättää parkkiin kentän päätyyn ja hevosten kanssa kulku kentän ja kilpailumaneesin välistä. Maneeseihin kulku aina päätyovista.

Kakat siivottava maneeseista ja piha-alueilta!

Viimeinen sammuttaa aina valot!

Mikäli näitä vähäisiä sääntöjä ei noudateta, on seuralla oikeus evätä maneesikortti, eikä maksua tällöin palauteta.

Mukavia ratsastushetkiä!

Maanantai-lauantai varaukset, ilmoita sähköpostilla laskutus@niihamariding.fi

• nimi, päivä ja ajankohta, jolloin haluaisit tulla
  • saat vastauksena linkin Hopotiin, jossa saat jatko-ohjeet maksamista varten
  • kisoja edeltävät lauantait on varattu huoltotöitä ja radan rakentamista varten
  • varausten käsittelyyn on varattava yksi työpäivä – esim. jos haluat keskiviikkona ratsastamaan, viestin on oltava käsittelyssä maanantai-iltaan mennessä

Sunnuntain varaukset TRS:n kautta, ilmoita sähköpostilla ansku.trs@gmail.com

• nimi, hevosen lukumäärä, varauksen kellonaika sekä oletko/et ole TRS:n jäsen
  • onko sinulla valmentaja mukana, hyppäätkö ym tietoja, jotka vaikuttavat tilojen käyttöön
  • ilmoitus pe klo 21 mennessä
  • käyttö on ilmaista TRS:n jäsenille/TRS:aa edustaville, mikä tarkoittaa sitä, että jos kilpailuissa edustat toista seuraa, ei etua ole.
  • muiden seurojen jäsenet maksavat ennen maneesivuoroa 20 € TRS:n tilille FI3145030010128415 viitteellä 3012134.
  • Varaamattomista ja ennakkoon maksamattomista käyttökerroista peritään 30 €:n suuruinen sakko käyttömaksun lisäksi kultakin kerralta. Varaudu esittämään kuitti maksusta.

HUOM! Kilpailupäivinä alue on suljettu muilta kuin kilpailuun osallistuvilta hevosilta. Kaikki maneesien ja muiden tilojen varaukset löytyvät kalenterista.

Muista lukea tilojen käyttösäännöt

Käyttösäännöt

Tilojen käyttö velvoittaa seuraavaan:

• Siivoamaan kentältä, maneeseista ja kulkuväyliltä hevosensa jätökset. Mikäli ne jätetään siivoamatta, poistuu käyttäjältä kentän ja maneesin käyttöoikeus ja häneltä peritään ylimääräinen 50 € siivousmaksu.
  • Täyttämään mahdollisesti aikaansaamansa kuopat ratsastuspohjaan esim. esteiden kohdalle tulevat ponnistuskuopat ja kieltojäljet.
  • Ilmoittamaan tilojen tai rakenteiden/kaluston rikkoutumisesta sähköpostitse osoitteeseen laskutus@niihamariding.fi. Mikäli kyseessä ei ole normaalin kulumisen aiheuttanut rikkoutuminen, on ratsastaja velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vaurion.
  • Esteharjoittelussa on sallittu käyttää vain harjoituskalustoa, ei kisakalustoa. Käytön jälkeen kaikki kalusto on palautettava säilytyspaikkaansa.
  • Maneeseissa ja kentällä on juoksuttaminen, irtojuoksuttaminen ja irtohypytys kielletty!
  • Jos maneesiin ei jää ketään, tulee sieltä sammuttaa valot pois lähtiessä.