Tampereen Ratsastuskeskus

Tampereen Ratsastusseura omistaa Niihamassa Tampereen Ratsastuskeskuksen, jonka tiloissa seura järjestää kilpailuita, koulutuksia ja muita toimintaansa liittyviä tapahtumia. TRS myös vuokraa tiloja ulkopuolisille, joten kaikki ratsastuskeskuksen tapahtumat eivät ole TRS:n järjestämiä. Ratsastuskeskuksen päävuokralainen on Niihama Riding Oy.

TALLI
Tallissa on n. 45 karsinaa. Pesukarsinoita on yhteensä neljä. Lisäksi tallissa on varusteiden kuivaushuone, huoltotila, lantakompostori sekä rehu- ja kuivikevarastot. Tallissa on hyvät sosiaalitilat (mm. pukuhuone, suihkut, WC:t).

KILPAILUMANEESI
Maneesin koko on 45 x 100 m, ratsastusala 40 x 90 m, mikä täyttää kansainväliset mitat. Kahvilassa on paikkoja 250.

HARJOITUSMANEESI
Maneesin koko on 24 x 80 m ja ratsastusala 22 x 76 m. Maneesissa on myös katsomo, joista voi seurata ratsastusta.

KENTTÄ
Suuri hiekkapohjainen kenttä on alaltaan n. 68 x 120 metriä.

RATSASTUSKOULU
Ratsastuskeskuksen päävuokralainen on Niihama Riding Oy, joka vastaa ratsastuskeskuksen ratsastuskoulutoiminnasta. Kaikkiin ratsastustunteja koskeviin kyselyihin vastaa Niihama Riding.