Aluemestaruusmitaleita TRS:n edustajille!

Anni Kallio
22.9.2013

Nuorten estekultaa! Lotta ja Kleopatra: Voittajan on helppo hymyillä!
Ponien koulumestari ja hopeamitalisti. Kuva: Susanne Luomajärvi
Tyylimestaruuskultaa: Mira ja Bella!
Roosa ja Karisma II juniorien hopeavauhdissa!

Aluemestaruudet koulu- ja esteratsastuksessa kilpailtiin 21.-22.9.2013. Valokuvia otetaan vastaan!

Huom! Jos sinulla on kuvia mitaleisteista/sijoittuneista, lähetä ihmeessä niitä osoitteeseen trs.netti@gmail.com !

"Kotikenttämme" Tampereen Ratsastuskeskuksessa toimi aluemestaruuskilpailujen näyttämönä toista kertaa peräkkäin, mutta tällä kertaa tilat oli vuokrattu toiselle järjestäjälle.
Mitalisadetta oli kuitenkin tiedossa!

Lauantaina 21.9. kilpailtiin kouluratsastuksen aluemestaruuksista.

Aikuismestaruudessa (seuratason HeB) hopealle ratsasti TRS:n Niina Niemelä hevosella Reggae Night tuloksella 64,60% kultamitalin mennessä jo toista vuotta peräkkäin Hämeenkyröön Tiina Hiirelle (Avon Lady, 66,20%).

Ponimestaruudessa (aluetason HeB) TRS:n poniratsukot ottivat kaksi mitalia: Karoliina Leponiemi ja V.K. Nina palasivat kisaradoille lähes puolen vuoden tauon jälkeen suoraan aluemestaruuksiin ja ottivat hienosti kultamitalin (tulos 64,022%). Jenna Kärki otti viimeisenä ponivuotenaan hienosti pronssia Arabellalla tuloksella 60,761%.

Seniorimestaruudessa (aluetason VaB) Marja Tetri-Rantanen ja Haarem jäivät puoli pistettä pronssimitalista, mutta tekivät kuitenkin hienon suorituksen (64,485%) ja sijoittuivat neljänneksi 17 ratsukon luokassa. Voitto ja Finntoton 250 euron rahapalkinto meni Satu-Maria Jauhiaiselle hevosella May Milord (65,882%).

Sunnuntaina 22.9. kilpailtiin esteratsastuksen aluemestaruuksista.

Joni Vahterin ja Axel II:n viikon takainen hopeamitaliputki (pari voitti edellisenä sunnuntaina TRS:n aikuismestaruushopeaa) jatkui, sillä he sijoittuivat Hämeen aikuismestaruusluokassa (80cm seuraluokka) hienosti toiseksi!

Tyylimestaruus ratkaistiin 95cm Tyyliarvosteluluokassa. Voittoon ratsasti (ja niinikään mitaliputkeaan jatkoi) Mira Rantanen ja Jingelbel van de Delthoeve (pistemäärä 8,7). Kia-Riikka Lähteenmäki ja Horsemosens Milano sijoittuivat viidenneksi (pisteet 8,3) jääden pronssista vain kaksi kymmenystä.

Ponimestaruus, jossa estekorkeus oli 100cm, toi Miralle ja "Bellalle" toisen mitalin, tällä kertaa hopeisen. Sekunnin kymmenyksiä mitaleista jäivät TRS:n Saara Mantere - Vlashka van het Sassenbroek ja Anniina Leponiemi - Nimbo, jotka sijoittuivat neljänneksi ja viidenneksi.

Suomenhevosmestaruudessa (estekorkeus niinikään 100cm) pronssia ottivat Marja Tetri-Rantanen ja Suskan Poju.

Avoimessa 100cm aikaluokassa sijoitukset napsivat Anniina Leponiemi - Turfhorst Royal Rose, Mira Rantanen - Chick sekä Oona Tammi - Haversteins Rosanna nopeilla ja virheettömillä suorituksilla.

110-tasolla kamppailtiin juniorien aluemestaruudesta. TRS:n Roosa Onttonen ja Karisma II tekivät erittäin siistiä ja tarkkaa työtä ja ottivat hopeaa kullan mennessä Virroille Jenni Kammosen ja Rio Nuevon mukana.

Nuorten 115cm/AM5 mestaruudessa kultamitali ripustettiin Lotta Lampisen kaulaan. Lotta ja Kleopatra Ks lähtivät seitsemän ratsukon uusintaan jo toisena mutta tekivät niin vakuuttavaa työtä, että lopulta voitto irtosi yli kolmen sekunnin erolla hopeamitalistiin.

Seniorien 115/AM5, Prix de Fintoto, 11 ratsukon uusinnassa TRS:n José Bernardes teki ylivoimaisesti nopeimman ajan mutta harmittavasti pudotti viimeisen esteen ratsullaan Paulien. Nopea aika tiesi kuitenkin sitä, että ratsukko sijoittui viidenneksi. Mestaruutta lähti tavoittelemaan 19 ratsukkoa. Kultaa otti Laura Kangasmäki - Lasdiema.

Estekuvista suurkiitos Hanna Heinoselle!