Hevostaitomestaruudet Niihamassa

27.4.2011

Hämeen alueen Hevostaitomestaruudet järjestetään Niihamassa 22.5.2011. Kaikki mukaan kisaamaan...

KILPAILUKUTSU

Tervetuloa Suomen Ratsastajainliitto ry:n Hämeen alueen ja Tampereen Ratsastusseura ry:n järjestämään alueelliseen hevostaitomestaruuskilpailuun Tampereen Ratsastuskeskukseen, Niihamankatu 18, 33560 TAMPERE

sunnuntaina 22.5.2011 alkaen klo 11.

SARJA I

Luokka on avoin kaikille vuonna 1999ja sen jälkeen syntyneille. Alaikärajaksi suositellaan 10vuotta.

Taitotaso:Perushoitomerkki, Hoito I-merkki tai vastaavattiedot ja taidot.

SARJA II

Luokka on avoin kaikille vuonna 1993-1998 syntyneille.

Taitotaso:Perushoitomerkki, Hoito I ja HoitoII-merkit, Lääkintä- ja Ruokintamerkki tai vastaavattiedot ja taidot.

LISÄKSI JOUKKUEKILPAILU

Joukkueeseen kuuluu 3 kilpailijaa, jotka edustavat samaa SRL:n jäsenseuraa, 4H-liiton jäsenyhdistystä tai Suomen Hippoksen ravikerhoa. Joukkueen kilpailijoista yhden tulee osallistua eri sarjaan kuin joukkueen muut kilpailijat. Kilpailijoiden käytännön- ja teoriakokeiden pistemäärät lasketaan yhteen, ja suurimman yhteenlasketun pistemäärän saavuttanut joukkue on voittaja. Molempiin sarjoihin kuuluu teoriakoe ja käytännön koe. Teoriakokeiden kysymykset ja käytännön kokeiden tehtävät pohjautuvat SRL:n julkaisemaan Hevostaitokansioon (vuonna 2010 julkaistu versio) mutta voivat olla myös kansion ulkopuolelta.

ERITYISMÄÄRÄYKSET:

1.Sitovat ilmoittautumiset kirjallisesti viimeistään pe 13.5.2011 osoitteeseen  arja.huttunen@horseforte.fi tai Horseforte Oy, Tampereen Ratsastuskeskus, Niihamankatu 18, 33560 TAMPERE.

Ilmoittautumisen yhteydessä on mainittava kilpailijan nimi, osoite, puh.nro, syntymäaika, seura sekä sarja johon osallistuu. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee kertoa myös mahdollinen erityisruokavalio. Mikäli kilpailijat osallistuvat myös joukkuekilpailuun, heidän tulee ilmoittaa koko joukkueen kokoonpano sekä joukkueen yhteyshenkilö ja hänen puhelinnumeronsa.

Jos kilpailija tarvitsee teoriakokeeseen tai tehtäväradalle mukaan henkilökohtaisen avustajan, siitä tulee kertoa ilmoittautumisen yhteydessä.

2.Kilpailijan pitää olla Suomen Ratsastajainliiton jäsen SRL:n ratsastusseuran henkilö- tai perhejäsenyyden kautta.Lisäksi kilpailuun voivat osallistua Suomen 4H-liiton jäsenyhdistyksen ja Suomen Hippoksen nuorisoravikerhon jäsenet.

3.Kilpailija ei tarvitse kilpailulupaa.

4.Kilpailuissa noudatetaanSuomen Ratsastajainliiton 1.1.2010 voimaan astuneita Hevostaitokilpailusääntöjä. Säännöt löytyvät SRL:n Internet-sivujen materiaalisalkusta (http://www.ratsastus.fi/)

5.Kännyköiden käyttö on kielletty kilpailusuorituksenaikana.

6.Osallistumismaksu on 15 euroa, joka maksetaan käteisellä kilpailupaikalla. Osallistumismaksu sisältää lounaan Tampereen Ratsastuskeskuksen kahviossa.

7.Mikäli kilpailija jättää saapumatta kilpailuihin ilman pätevää syytä, peritään puolet osallistumismaksusta jälkikäteen.

8.Palkintoina jaetaan kolmelle parhaalle mitalit, sijoittuneille ruusukkeet ja esinepalkinnot. Kaikki osallistujat saavat diplomin. Lisäksi kaikkien kilpailijoiden kesken arvotaanesinepalkintoja.

9.Joukkuekilpailun kolmelle parhaalle joukkueelle jaetaan mitalit ja ruusukkeet.

10. Kilpailun johtajana toimii Arja Huttunen ja päätuomarina Marja Tetri-Rantanen.

11.Järjestäjä pidättää oikeudet muutoksiin.

12.Kilpailutiedustelut Arja Huttunen arja.huttunen@horseforte.fi tai 040-5598088. Lisätietoja hevostaitokilpailuista yleisesti SRL/Niina Kaipio nina.kaipio@ratsastus.fi tai puh.040-1974572

Tervetuloa kilpailemaan hevostaidoissa!

Suomen Ratsastajainliitto ry, Tampereen Ratsastusseura ry