PAJA 2009 14.11.2009 klo 9.00 – 15.00

28.10.2009

Hämeen aluejaosto on rakentanut syyskokouspäivän ympärille mielenkiintoista ohjelmaa teemalla Paja 2009. Tilaisuudessa m. nuorisovastaavien tapaaminen. TRS maksaa tilaisuuden ruokailumaksun toimihenkilöilleen.

PAJA 2009 14.11.2009 klo 9.00 – 15.00

Ideana on se, että voit vapaasti valita ne aihealueet mitkä sinua kiinnostavat eniten. mm eläinlääkäri pitää saman luennon sekä aamu- että iltapäivällä. Kaikki tämä maksaa vain 15 e/hlö joka sisältää lounaan ja kahvit. Ruokailua varten tulee ilmoittautua etukäteen viimeistään pe 6.11.2009 eva.sandback@ratsastus.fi. Ilmoita samalla mistä luennoista olet alustavasti kiinnostunut niin osaamme varata sopivat tilat. Nähdään Kangasalalla Pitkäjärven koululla, joka sijaitsee osoitteessa Vatialantie 4A, 36240 Kangasala.

1. Hämeen Alueen arvokilpailuista ja kisapäivistä sovitaan klo 9 – 10 ja tämän jälkeen on alueen syyskokous n. 10 – 11.00 (tämä ei maksa mitään jos osallistut vain tähän, etkä siis ruokaile).

Tilaisuus on luokassa 4.

2. Nuorisovastaavien tapaaminen (pakollinen seurojen nuorisovastaaville ja jos hän ei pääse niin sitten sijainen, samasta seurasta voi tulla useampikin henkilö) klo 9.00 – 14.00 luokassa 2.

Tilaisuudesta saat mm. ideoita nuorisokerhojen toimintaan, mukana henkilöitä SRL:n valtakunnallisesta Nuorten Ryhmästä, askartelua huovutusta tms. sekä ohjeita merkkisuorituksiin.

Ilmoittaudu etukäteen 6.11.2009 mennessä milamunsterhjelm@hotmail.com.

3. Hevosten hätäensiavusta luennoi ell Johanna Bäckström klo 9.30 – 10.30 sekä sama luento uudelleen klo 12.00 – 13.00. Tilaisuus on auditoriossa.

4. Kilpailevan teinin/lapsen äiti Elina Kivi kertoo kokemuksistaan lapsen kisaamisesta otsikolla ” Mihin törmäät kilpailussa” klo 10.30 – 11.30 auditoriossa.

5. Hämeen Alueen puheenjohtaja Ari Eriksson käy läpi kilpailuiden alueohjeen (klo 12 – 13.00) sekä kertoo mitä hyvä kilpailukutsu sisältää klo 13.15 – 14.15. Tule kuuntelemaan sekä kysymään ohjeita ja vinkkejä luokkaan 1.

6. Aluesihteeri Eva Sandbäck-Pajunoja päivystää klo 12 – 14.00 Luokassa 3. Tule kysymään mitä Aluesihteeri tarjoaa sinun seurallesi.

7. Tohtori Equipe neuvoo sinua tulospalvelu ohjelma-Equipen käyttöongelmissa luokassa 3. Paikalla ovat Hämeen Alueen Equipe kouluttajat Oiva Viitanen ja Marja Nuuttila. Kyse ei ole varsinaisesta kurssista vaan neuvojen antamisesta ja ongelmien ratkaisusta, joten voit piipahtaa Tohtorin vastaanotolla klo 12 – 14.30 välisenä aikana. Voit ottaa myös oman koneesi mukaan.

8. Eläin/ihmisfysioterapeutti Kirsi Piispanen pitää auditoriossa tietoiskun – Ratsastajan ryhti klo 13.15

– 14.15. Tule kuuntelemaan miten ratsastajan asento vaikuttaa hevoseen.

9. Päivän lopuksi Fysioterapeutti Kirsi Piispanen vetristelee meitä teemalla Tasapaino ja kehon hallinta klo 14.15 – 15.00. Ota tätä varten mukaan mukavat vaatteet joissa sinun on helppo liikkua.

Tilaisuus on tarkoitettu kaikille joita nämä asiat kiinnostavat! Lisätietoja Eva Sandbäck-Pajunoja 050 -366 6689

Tässä vielä kutsu ja ohjelma tiedostona.

TRS maksaa toimihenkilöilleen ja nuorisokerhon vetäjille tilaisuuden ruokailumaksun

MITÄ ? Tampereen Ratsastusseura maksaa tilaisuuden ruokailumaksun (15 €) niille jäsenilleen, jotka toimivat tai tulevat toimimaan nuorisokerhojen vetäjinä tai jotka ovat osallistuneet ahkerasti seuran talkootoimintaan.

MITEN ? Ilmoittaudu kutsussa olevien ohjeiden mukaan (Evalle tai Milalle). TRS maksaa sitten maksun.

MINÄKÖ ? Jos et tiedä, oletko oikeutettu seuran tukeen, kysy se sähköpostilla trs.klupa@kolumbus.fi

KUKA MUU ? Luennoissa on mielenkiintoisia aiheita myös isälle tai äidille.

Kaikki ahkerat talkoolaiset mukaan oppimaan ja viihtymään!