Etsintäkuulutus

9.5.2008

Seuran jakamien kiertopalkintojen historian selvitystyö on käynnissä. Jos tiedät jotakin kiertopalkintoihin liittyvää, ota yhteyttä Rituun. Erityisen kallisarvoisia olisivat tiedot muutamasta kadonneesta kiertopalkinnosta.

ETSINTÄKUULUTUS

Seuran jakamien kiertopalkintojen palautuminen on ollut vuosien varrella hyvin vaihtelevaa, koska väki tunnetusti vapaaehtoistoiminnassa vaihtuu – ja selvittämättömät asiat pakkaavat kasaantumaan. Selvitystyö on nyt käynnistetty ja tarkoituksena on saada palkintojen historia sekä kaikki palkinnon saaneiden nimet samojen kansien väliin. Niihamaan on myös rakenteilla vitriini johon toivotaan mm. alkuperäisiä kiertopalkintoja. Vuoden paras- ja mestaruuspalkintojen lisäksi seuralla on ollut lukematon määrä erilaisia kilpailukohtaisia palkintoja.

Tähän mennessä on selvinnyt, että ainakin seuraavat alkuperäiset kiertopalkinnot ovat mystisesti kadonneet:

Vuoden parhaan ponikouluratsastajan kiertopalkinto

TRS:n poniestemestaruus kiertopalkinto

Taitoestemestaruus kiertopalkinto

Kaikissa edellä mainituissa on hopeavärinen hevonen tai ratsukko n. 15 cm korkean puujalustan päällä.

Lisäksi puuttuu Vuoden parhaan ponikenttäratsastajan kiertopalkinto. Palkinto on pienehkö pokaali.

Historian saatossa on myös saatettu tehdä päätöksiä, että kaiverruspinnan tullessa täyteen, palkinnon saa pitää, joten toivon ettei kukaan loukkaannu, jos satun kyselemään samaa palkintoa, jota melko varmasti on jo joku muu kysynyt. Tämän selvitystyön tarkoituksena on todella saada kaikki selville (kirjallisena) niin hyvin kuin mahdollista, ettei kenenkään tarvitse vähään aikaan tätä viidakkoa penkoa. Olisin hyvin kiitollinen kaikista kiertopalkintoja koskevista tiedoista – hyvin vanhoistakin ja myös omaksi saaduista.

Ritu Ala-Krekola

040 335 3347 tai ritu(at)elisanet.fi tai trsry(at)kolumbus.fi