Sinustako matkaratsastaja?

15.7.2005

Matkaratsastus on laji, joka sopii kaikille: kaikenlaisille ihmisille ja ennen kaikkea kaikenlaisille hevosille! Matkaratsastuksen starttikurssi ja valmennusviikonloppu Tammelan Mustialassa 30.7.2005 ja matkaratsastuskisat 13.8.2005.

Onko sinulla hevosystävä, jonka kanssa käyt maastoilemassa, mutta et ole oikein kiinnostunut lähtemään este- tai kouluradoille tai haluaisit ehkä vaihteeksi kokeilla jotain muutakin lajia? Lähde kokeilemaan matkaratsastusta! Maastossa on mukava edetä muiden samanhenkisten kanssa, eikä kova vauhti ole aloitustasoilla todellakaan se pääasia. Lajiin on myös helppo lähteä tutustumaan, sillä kilpailuharjoitusluokkiin ei tarvita aluelupaa eikä edes seuran jäsenyyttä, vain hevosen rokotustodistus on oltava kunnossa.

Matkaratsastuksessa lyhyemmät matkat (15km, 30km, 50km) ovat yleensä ihanneaikaluokkia, eli kaikki matkan annetussa ihanneajassa, esim. 8- 12km/h, hyväksytysti suorittaneet ovat keskenään samanarvoisia ja saavat kaikki ruusukkeen ja kunniakirjan.

Jos olet ensimmäistä kertaa lähdössä matkaratsastuskilpailuihin, voit osallistua 15km:n tai 30km:n luokkiin. Normaalikuntoinen ja säännöllisesti ratsastettu hevonen selvittää nämä matkat kyllä vaivatta.

MATKARATSASTUKSEN STARTTIKURSSI JA VALMENNUSVIIKONLOPPU MUSTIALASSA 30- 31.7

Matkaratsastukseen voit lähteä etukäteen tutustumaan ns. starttikurssille. Kurssilta saat tietoa mm. itse lajista, valmentautumisesta, kilpailuissa huoltamisesta ja lajin säännöistä. Siellä selviää mitä kilpailupäivänä tapahtuu, toiminta ennen kilpailua, eläinlääkäritarkastukset, startti/ maaliintulo ym.ym.

Starttikurssi järjestetään lauantaina 30.7 klo 9-13. Välillä pidetään lounastauko. Paikkana on Mustialan maatalousoppilaitos Tammelassa. Kurssin vetäjä on Nina Mickelsson.

Kurssin hinta on 10 euroa, SuMaRan (Suomen Matkaratsastusseura ry) jäsenille 5 euroa (jäseneksi voi liittyä myös paikanpäällä, kurssihinta huomioidaan jäsenmaksussa). Lounas ei sisälly kurssihintaan.

Kurssin lopuksi järjestetään myös aluelupakoe halukkaille. Aluelupakokeessa tulee osata lajin säännöt sekä SRL:n sääntöjen yleinen osa.

Starttikurssille ilmoittautumiset ja tiedustelut : Nina Mickelsson, Myllykoluntie 6, 37560 Lempäälä tai sähköpostilla: nina.mickelsson@luukku.com. Gsm: 040 568 2170.

Tiedustelut myös Anne Hakoniemi gsm: 040 542 6633 tai anne.hakoniemi@matkaratsastus.fi

Etukäteen voit tutustua kurssilla käsiteltäviin asioihin, matkaratsastukseen ja lajin sääntöihin http://www.matkaratsastus.fi sivuilla. Siellä on myös valmennusviikonlopusta ja sen sisällöstä enemmän infoa. Starttikurssin lisäksi voit osallistua myös mm. toimihenkilö- ja huoltohenkilökoulutuksiin.