Ohjasajoklinikka 18.2.2017

Håkan "Hockus" Wahlmanin ohjasajoklinikka järjestetään Niihamassa 18.2.2017 kello 10.00-14.00.

Ohjasajo on hyvä vaihtoehto hevosten jumppaamisessa ja koulutuksessa. Tämä työskentelymuoto toimii hyvin, minkä tahansa lajin hevosilla. Ohjasajosta on hyötyä niin varsoille kuin kokeneillekin hevosille.

Erityisesti vinon hevosen suoristamiseen tällä työskentelymetodilla päästään vaikuttamaan paljon. Hevosen selässä oleva ratsastaja vaikuttaa hevoseen painoavuillaan koko ajan tarkoitti sitä tai ei. Ohjasajossa hevosen ns. sisäistämiskyky on korkeammalla kuin ratsastettuna, kun ratsastaja ei häiritse hevosta. Hevonen työskentelee enemmän pelkästään oman vartalonsa kanssa. Oikea suoruus, eli hevosen suorana liikkuminen, asettuminen, kääntyminen, taipuminen ja väistäminen symmetrisesti niin oikeaan kuin vasempaan, on ohjasajolla saavutettavissa helpommin kuin ratsain.

Mikäli hevonen ei esimerkiksi halua tukeutua ratsastajan käteen eli sillä on ongelmia kuolaintuntumaan tukeutumisen kanssa, tällä työskentelymuodolla on erinomainen vaikutus tuntuman parantamiseen.

Kun tavoitteena on parantaa hevosen kokoamisastetta on oikein tehdyllä ohjasajolla valtava hyöty. Taitava ohjasajaja pystyy siis muuttamaan hevosen kokoamisastetta ja ryhtiä liikkeen ja askellajin sisällä.

Tule oppimaan kuinka Suomen ehkä kokenein ja taitavin ohjasajaja Håkan "Hockus" Wahlman tämän kaiken tekee.

Oheisesta linkistä löydät lisää ohjasajoon liittyvää tietoa

Paikka:
Niihaman ison maneesin kahvio, Tampere

Ohjelma:
Kello 10.00-12.30
Ohjasajon teoriaosuus, powerpoint-esitys
Buffet auki
Kello 13.00-14.00
Ohjasajoesitys demohevosen kanssa, harjoitusmaneesi (pukeudu lämpimästi)

Hinta:
Hinta ennakkoilmoittautumisena 22 €. Paikan päällä liput 27 €, jos tilaa on.
Perhealennus samasta perheestä 2 jäsentä -5 € ja samasta perheestä 3
jäsentä -10 € kokonaishinnasta.

Ennakkoilmoittautumiset alla olevalla lomakkeella. Sitova ennakkoilmoittautuminen päättyy pe 10.2.2017 ja maksu tulee maksaa Tampereen Ratsastusseuran tilille FI31 4503 0010 1284 15 10.2.2017 mennessä. Viestikenttään: oma nimi / ohjasajoklinikka.

Mukaan mahtuu 70 ensimmäisenä ilmoittautunutta. PAIKAT TÄYNNÄ. Mahdolliset peruutukset ja peruutuspaikkojen tiedustelut tiina.keipi@gmail.com.

Ohjasajoklinikka on myös mahdollista maksaa talkoopisteillä, jos niitä on kertynyt vähintään 22. Jos haluat maksaa talkoopisteillä, valitse lomakkeelle maksu talkoopisteet. Saat muutaman päivän sisällä sähköpostiisi kuittauksen, onko sinulla riittävästi talkoopisteitä maksun suorittamiseksi.

Maksettuasi sinun tulee lähettää sähköinen kuitti maksustasi tiina.keipi@gmail.com. Mikäli sähköisen kuitin lähettäminen on jostain syystä haastavaa, niin voit äärimmäisessä tapauksessa esittää printatun kuitin ovella saapuessasi.

Varaa paikkasi ohjasajon yksityistunnille!

Julkisen tapahtuman jälkeen mahdollisuus myös 45min ohjasajon yksityisvalmennuksiin oman hevosen kanssa kello 15.00-21.00.

Hinta 75 € (sis alv) / hevonen ja yksi ihminen. Sitovat ilmoittautumiset titta.saarikoski@gmail.com 14.2.2017 mennessä, periaatteella nopeat syövät hitaat.